NYHET

Kakemarkering for det nye samarbeidet

Avspark for nytt universitetsskolesamarbeid

Samarbeidet skal videreutvikle praksisopplæringen, styrke samarbeidet mellom universitet og skoler og utforske praksisnære problemstillinger.

Tirsdag 23. juni markerte Lektorsenteret ved Universitetet i Bergen starten på et universitetsskolesamarbeidet mellom UiB og fire videregående skoler i Bergen. Samarbeidet omfatter Amalie Skram videregående skole, Bergen katedralskole, Nordahl Grieg videregående skole og St. Paul gymnas.

Oppstarten på samarbeidet ble feiret med kake og taler, der senterleder for Lektorsenteret Endre Brunstad understreket betydningen av det tette samarbeidet mellom universitetet og skolene for å styrke kvaliteten i lektorutdanningen.

Samarbeidet skal gå fra 2026 til 2029 og har som mål å videreutvikle praksisopplæringen, styrke samarbeidet mellom universitet og skoler og utforske praksisnære problemstillinger. Gjennom perioden skal partene blant annet utvikle kompetansetiltak for praksisveiledere, etablere arenaer for erfaringsdeling og gjennomføre felles forsknings- og utviklingsprosjekter.

Universitetsskolesamarbeidet ledes av Lektorsenteret ved UiB.

Powered by Labrador CMS